מגוון של אתרי טיול בטבע מחכים לכם עם מסלולים רטובים ומהנים לכל המשפחה. המסלולים מציעים אורכים שונים של מקטע הליכה, בדרגות קושי שונות, למיטבי לכת ולמשפחות כאחד. תוכלו לבחור במסלול רטוב בכל אחד מחלקי הארץ, ואף לשלב אותו עם נופש במלון, בית הארחה או צימר מקומי. מסלולים רטובים ברחבי ישראל מציעים קונספט מרענן עם מגוון נחלים באזור הצפון, מעיינות, וגבים בחלקה הדרומי של הארץ. מפלים שונים מחכים לכם בחלק מהמסלולים ותוכלו בחלק מעונות השנה להנות מחוויה רטובה וכיפית במיוחד.

סופ"ש של מים וטבע

מלונות בכל חלקי הארץ ממוקמים במרכזים עירוניים או על החוף, ומאפשרים לכם נסיעה לא ארוכה מנקודת היציאה של מסלולים רטובים שונים. תוכלו להנות לילה אחד או שניים במלון, ובמסגרת הנופש באחד הימים לשלב מסלול הליכה רטוב.

בתי מלון הם אפשרות נהדרת ללינה בסופ"ש כזה, או בנופש משולב טיול באמצע השבוע, כאשר תוכלו לבחור גם באפשרויות לינה אחרות כמו למשל בתי הארחה, צימרים, מלון דירות או יחידות אירוח שונות. בצפון הארץ, בסמיכות למסלולי מים פופולריים כמו למשל נחל עמוד או נחל שניר והחצבני תוכלו ללון ביחידות אירוח משפחתיות או במלונות מטיילים. במסלולי מים באזור חיפה והכרמל, כמו למשל בנחל השופט או בשוויצריה הקטנה, תוכלו לבחור במלון בעיר חיפה.

סופ"ש של מים בדרום

בדרום הארץ תמצאו מבחר של נחלים ומקומות נסתרים לבלות בהם טיול רטוב. כך למשל יש את נחל פארן. המסלול הוא מנחל ורדית אל חניון הלילה פארן. ההליכה הנחל פארן היא צרה וניתן גם לבצע את המסלול עצמו בצורה מעגלית. ניתן גם ללכת רק בנחל אוביל. אופציית לינה אפשרית היא במושב פארן כאשר את הטיול עצמו תוכלו לקנח בלילה במגוון של מלונות באילת. תוכלו לצאת לשלושה ימים (2 לילות) כאשר הלילה הראשון יהיה באורחן או יחידת לינה במושבי הדרום והלילה השני יהיה במלון באילת, לסיום מפנק של בטן-גב אחרי יום הליכה ארוך. בדרום הנגב והרי אילת ישנו מסלול רטוב נוסף מומלץ והוא המסלול מעין יהב לנחל ברק. מתחילים את המסלול בתחנת הדלק של עין יהב ומסיימים אותו בחניון הלילה של נחל ברק. חשוב מאוד לציין שהמסלול אפשרי רק בסופי השבוע, משום שבמהלך השבוע יש תרגילים צבאיים במקום. המסלול מתחבר לנחל נקרות ועובר גם בחורבת מואה העתיקה.

כדאי מאוד לנצל את הלילה האחרון באילת כדי להנות מהבילויים והאטרקציות שיש לאילת להציע לתיירים. כך למשל תוכלו להנות משיזוף אמיתי, מחוויית קניות ללא מע"מ, ממגוון של ברים, דיסקוטקים ומועדונים, וגם מפעילויות שונות המתקיימות בעיר ובמלונות לילדים.

סופ"ש של מים בצפון הארץ

בצפון הארץ מחכים לכם מגוון של מסלולים כאשר אם עומד לרשותכם יותר מיום אחד להקדיש להליכה עצמה (או אם יש לכם את הכושר לכך) תוכלו לבחור במסלול שביל הגולן. המסלול עובר דרך הרי געש שאינם פעילים, ודרך מרחבים ענקיים של טבע. המסלול מחולק לכמה מקטעים כאשר דרושים כמה ימים כדי לסיים את המסלול כולו. אם עומד לרשותכם, כמו למרבית המטיילים, יום אחד, תוכלו למשל לבחור במסלול הרטוב של נחל אל על או בנחל עיון. בנחל עיון שרבים מכירים אותו בגלל מפל התנור המצוי בו, תוכלו להנות מטיול משפחתי של כמה ק"מ, ומצמחייה מגוונת ועשירה. בנחל עיון עצמו ישנם ארבעה נחלים שנוצרו עם השנים. היציאה היא מהעיר מטולה. במטולה עצמה יש מגוון אופציות של לינה כאשר מגוון של מלונות בצפון מציעים לינה ואירוח בסגנונות שונים. מלון בוטיק אידיאלי מאוד אם אתם מגיעים כזוג ליום הליכה במסלול רטוב, ורוצים להתפנק ולהנות מסופו של היום מערב רומנטי וממלון יוקרתי. תוכלו גם לצאת לארוחת ערב במגוון של מסעדות בצפון ביישובים השונים וגם בבוקר שלמחרת תוכלו להמשיך את הטיול במגוון של אתרים קצרים לביקור. אידיאלי מאוד לסופי שבוע כולל לינה של לילה אחד.

צילום: מנואלה אדלר

צילום: מנואלה אדלר

סופ"ש של מים במרכז הארץ ובשרון

אלו שגרים במרכזה של הארץ יכולים להנות מנגישות נוחה ומנסיעה קצרה למגוון של מסלולי מים מהנים. כך למשל תוכלו לבחור במסלול שמורת חוף השרון לא רחוק מגעש. במקום תמצאו ריכוז נדיר של צמחים ובע"ח במסלול מעגלי. המסלול עובר בחורשת אקליפטוסים ובמצוק המשקיף אל החוף. במסלול אחר קרוב לחדרה מחכה לכם נחל אלכסנדר. במסלול תוכלו לפגוש צבים רכים ותחילת המסלול היא בנקודה של גשר הצבים. ניתן לפגוש צבים אשר שוחים במי הנחל. לאורכו של הנחל מפצלים לשביל עפר עד לנחל אלכסנדר. לאחר הליכה של קילומטר וחצי לערך מגיעים לתצפית מקסימה על האזור כולו – חרבת סמארה. מבחינת אופציות לינה באזור עצמו או לא הרחק משם תוכלו למצוא מלונות נהדרים בקיסריה, בנתניה שזכתה לכינוי "הריביירה הצרפתית" וגם כמובן מלונות בתל אביב. ההמלצה היא ללון לילה אחד וכך להנות מיום טיול יומי, ומיום של אטרקציות באווירה עירונית. העיר תל אביב יפו מציעה מגוון רחב של אטרקציות לכל המשפחה.

סופ"ש של מים בים המלח

בסביבת ים המלח ומדבר יהודה יש כמה וכמה מסלולי מים פופולריים מאוד. כך למשל תוכלו לבחור במסלול נחל ערוגות בו תהנו ממים זורמים, מקדשים, בתי כנסת ונוף מדברי מהמם. נחל ערוגות, לצד נחל דוד ועין גדי הוא שילוב מנצח של פינות חמד קסומות באזור. במקום קיימים כמה מסלולים בדרגות קושי שונות ובימי הקיץ החמים אין כמו שכשוך במי הנחל הקרירים. בקרבת מקום, מלונות בים המלח מציעים מגוון של אפשרויות לינה במחירים שונים – בהתאם לתקציב שלכם, לצד מי ים המלח עצמם המרפאים.

לקראת כל מסלול מים שתבחרו ברחבי הארץ כדאי מאוד להגיע מוכנים. חשוב מאוד להצטייד בנעליים נוחות שמתאימות לטיול מים. עדיפות לנעליים מסוג סנדלי שורש או כל נעל אחרת נוחה עם סולייה שאיננה מחליקה. כפכפים הם אופציה ממש לא מומלצת ואפילו מסוכנת משום שבחלק מהמסלולים הקרקע עצמה היא סלעית והדבר עלול לגרום לחבלות, פצעים ונפילות כאשר נכנסים עם כפכף. חשוב גם לקחת בחשבון שמסלולי המים מושכים אליהם המוני משפחות עם ילדים, זוגות, ומטיילים בקבוצות ולכן ככל שתגיעו מוקדם יותר בתחילת היום – כך מובטחות לכם שעות רבות יותר של הליכה נינוחה ולא צפופה.  חשוב מאוד להתעדכן במזג אוויר ועדכוני חדשות, בכדי להגיע מוכנים.