בעת תכנון אירוע חגיגי, בין אם מדובר בחתונה, ברית מילה, מסיבת אירוסין או כל סיבה אחרת למסיבה, ישנם כמה פרמטרים מרכזיים שעלינו לקחת בחשבון. אחד מאותם פרמטרים, ואולי הראשון בחשיבותו ובסדר ביצוע ההחלטות בתכנון האירוע, הוא בחירת המיקום. מרביתנו חושבים על המאפיינים של המקום המארח את האירוע שלנו (דוגמת גן אירועים מול אולם, המוניטין של אותו מקום וכו') כגורמים המרכזיים בקביעת המיקום. כמובן שמאפיינים אלו חשובים מאוד, אך הם אינם מהווים את השיקולים החשובים היחידים. גם למיקום הגיאוגרפי חשיבות רבה, ומנקודת מבטם של מרבית המוזמנים שלנו מדובר בפרמטר חשוב ומהותי הרבה יותר מאשר אופיו של המקום עצמו. מדוע המיקום חשוב כל כך וכיצד נבחר מיקום שיתאים לרובם המכריע של המוזמנים?

הגעה לאירוע וחזרה הביתה בשעות הקטנות של הלילה

הסיבה העיקרית לחשיבות של בחירת המיקום הגיאוגרפי (האזור בארץ) בו נערוך את האירוע היא ההגעה העצמאית של האורחים והמוזמנים השונים. אותם מוזמנים מפנים ערב שלם מחייהם על מנת להגיע לאירוע שלנו, ונרצה לעשות את החיים שלהם קלים ונוחים עד כמה שניתן על ידי כך שנערוך את האירוע במיקום שיהיה נוח להגעה עבור חלק גדול כמה שיותר מהמוזמנים. השיקול של בחירת המיקום הופך לקריטי וחשוב במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כי מרבית האירועים החגיגיים מסתיימים אי שם בשעות הקטנות של הלילה, לאחר שהאורחים נהנו מארוחה דשנה, בר אלכוהול פתוח ואווירה של חגיגה כללית. סביר להניח שמרבית האורחים ייצאו מהאירוע עייפים ומעט שתויים. לכן, נרצה שהנהיגה שלהם הביתה תהיה קצרה ונוחה ככל הניתן. גם באירועים בהם מארגנים הסעות, מרבית האורחים עדיין מגיעים ברכבים פרטיים כך ששיקול זה נותר קריטי עבור רובם, ולכן גם עבורנו – מאחרי האירוע.

גם במקרים בהם מדובר באירוע צהריים חשוב שלאורחים יהיה קל ונוח לחזור הביתה. גם באירועי יום מוגשים מזון ושתייה אלכוהולית בכמויות גדולות, ונרצה באותה מידה להבטיח כי כלל המוזמנים חוזרים הביתה מהאירוע שלנו בשלום.

חתונה במרכז ומקום לברית בשרון – בחירת מיקום מרכזי ונוח לאירוע

כאשר אנו בוחרים מקום לערוך בו אירוע חגיגי לא נוכל בדרך כלל לרצות את כולם. לכן, ננסה לבחור מיקום שיהיה נוח ונגיש לאחוז גדול כמה שניתן מהמוזמנים. לכן, גני אירועים באזור מרכז הארץ הם אופציה מתבקשת, בהתאם כמובן למקום מגוריהם של מרבית המוזמנים.

אזור השרון, לדוגמה, מכיל גנים ואולמות אירועים רבים, שכן אזור זה נחשב למרכזי ונוח מבחינה גיאוגרפית, וניתן להגיע אליו בנסיעה קצרה הן מתל אביב וגוש דן, הן מחיפה וצפון הארץ ואפילו מאזור ירושלים. לכן, מקום לברית בשרון או חתונה באחד מגני האירועים של האזור  מבטיחה כי מרבית האורחים שלנו יוכלו להגיע בשלום ולחזור הביתה בשלום.

מכיוון שבכל אזור ניתן למצוא כיום מגוון גני אירועים ואולמי שמחות מסוגים שונים, כדאי לקבוע קודם כל את המיקום הגיאוגרפי הכללי של האירוע, מהשיקולים אותם הסברנו לעיל, ורק לאחר מכן להיסגר על מקום ספציפי. אם אנחנו מחפשים למשל אחר מקום לברית בשרון או גן אירועים לחתונה במרכז הארץ, סביר להניח שנמצא גן המתאים בדיוק לצרכים ולרצונות שלנו, בכל אזור גיאוגרפי עליו נחליט.