אחת המשימות החשובות ביותר בחייה של כל כלה היא בחירת שמלת כלה ליום החתונה. בחירת שמלת כלה מעוצבת אינה עניין של מה בכך ויש לבחור את שמלת הכלה בהתאם לפרמטרים שונים על מנת להרגיש בנוח בערב החשוב ביותר.

בחירת שמלה בהתאם למראה המבוקש

בחירת שמלת כלה מעוצבת יש להיעשות בהתאם לאופי של הכלה- האם כלה מעדיפה שמלת כלה בסגנון מייגן מרקל או שמא שמלה צנועה יותר.  על הכלה לדעת בדיוק איזה שמלה לבחור וביכולתה להתייעץ עם חברות או המוכרת בחנות.

בחירת השמלה בהתאם לגזרה

את שמלת הכלה יש לבחור בהתאם לגזרה. בחירת שמלת כלה מעוצבת בהתאם לגזרה תבטיח כי השמלה תראה היטב על הכלה.  אם הכלה בעלת מבנה גוף עגול, הרי היא תרצה לבחור שמלת כלה אשר מטשטשת את החלקים הפחות מחמיאים עבורה. כפי ששמלת כלה צמודה לא תתאים לכלות רבות, כך יש להשקיע מחשבה רבה בבחירת השמלה.

על הכלה להרגיש נוח

בעת בחירת שמלת כלה מעוצבת  מילת המפתח היא נוחות. נכון מדובר בערב חשוב ביותר אך הכלה צריכה להרגיש בנוח. בשל העובדה כי מדובר בערב ארוך הרי הכלה צריכה להרגיש בנוח ביום החשוב בחייה ולכן היא לא יכולה לבחור שמלה אשר תגרום לה לנוע באי נוחות.

 התאמת הצבע לעור

פרמטר נוסף אשר יש להביא בחשבון הוא התאמה של צבע השמלה לעור. התאמה מושלמת תאפשר לבצע את הבחירה הנכונה ביותר.

התייעצות עם המעצב

על מנת לבחור את השמלה המתאימה ביותר חשוב מאד להתייעץ עם המעצב. מעצב מקצועי אשר עיצב לא מעט שמלות כלה יוכל להביע את דעתו באשר לשמלת הכלה. ההמלצה היא להתייעץ עימו על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

לא לוותר על מדידות

חלק חשוב זה המדידות. על מנת לוודא כי השמלה יושבת במקום כדאי לבצע כמה שיותר מדידות על מנת לראות האם יש צורך בתיקונים או שמא השמלה נראית מושלם. לעומת זאת, ויתור על מדידות עשוי להוביל למצב בו התוצאה לא ממש תהיה בהתאם ולכן חשוב להתעקש על ביצוע מדידת השמלה.