לבחורות רבות יש בראש תמונה ברורה של החתונה שלהן, לפעמים כבר מגיל צעיר למדי. אחד המרכיבים המרכזיים בתמונה הוא באופן טבעי שמלת הכלה – אבל כשמתחיל מסע החיפושים אחרי השמלה המושלמת, פתאום צצים ספקות ועולות התלבטויות. הטיפים בעמוד זה יעזרו גם לך לבחור נכון מבין שלל השמלות המוצעות לך.

  1. תפסת מרובה לא תפסת

אמנם נהוג לבחור בין שמלות כלה שונות בעזרת כמה וכמה חברות וקרובות משפחה, אבל במקרה הזה כדאי להתנהל לפי הכלל Less is More – בעיקר בגלל שאם יש ממליצות רבות יש גם המון דעות, וקשה יותר להתמקד במה נכון עבורך. 

  1. חברה שלא תהסס להגיד לך את כל האמת

כשאת בוחרת את המלוות למסע לבחירת השמלה המושלמת, הקריטריון החשוב ביותר הוא כנות מוחלטת. כשיש איתך לפחות מישהי אחת – חברה, אחות, בת דודה – שלא חוששת להגיד את האמת ולהציב מראה מדויקת, הסיכוי לנפילה אפסי.

  1. לא להיות מקובעת

מאוד יכול להיות שכבר יש לך בראש תמונה ברורה למדי של איך את אמורה להיראות מתחת לחופה. יחד עם זאת כדאי לנסות גם שמלות כלה שלא בהכרח תואמות את התמונה שציירת לעצמך – לפעמים דווקא כיוון שונה לגמרי ממה שחשבת יוביל לשמלה המחמיאה ביותר והמדויקת ביותר עבורך.

  1. התאמה למזג האוויר ביום האירוע

כולנו מכירות את הכלל "את הכי יפה כשנוח לך" – והוא תקף גם לגבי שמלות כלה. בפרט חשוב לוודא שהשמלה מתאימה למזג האוויר הצפוי ביום האירוע (עד כמה שניתן להעריך אותו בעידן שבו שינויי מזג האוויר הופכים דרמטיים למדי). בנוסף, כדאי שהשמלה תותאם גם לאופי האירוע וללוקיישן שבו מתרחש האירוע המרגש ביותר בחיים שלך.

  1. לבחור שמלות כלה זה כיף – לא להילחץ

הרצון להיראות מושלמת מתחת לחופה מובן לחלוטין. הקושי לבחור מבין כל האפשרויות מובן גם הוא, וכך גם החשש שמא יש שמלה אחרת יפה יותר. למרות זאת, הטיפ החשוב ביותר הוא לא להילחץ: גם אם עברת אצל כמה מעצבים ומעצבות, ועדיין אין שמלה מדויקת, היא תופיע. ואחרי שנבחרה השמלה הנכונה, כדאי להיות שלמה איתה – ולהגיע לחתונה רגועה ועם אנרגיות מרוממות.