תכנון יום הולדת לילדים הוא פרויקט שחוזר על עצמו בכל שנה. במאמר זה נעסוק בחלק העיקרי של ימי הולדת לילדים – הפעלות לימי הולדת.

מבצע יום הולדת

בכל שנה מוצאים את עצמם הורים לילדים צעירים עסוקים במשך ימים רבים בתכנון חגיגת יום ההולדת של ילדיהם. הסיבה לכך היא, שתכנון של יום הולדת כולל פרטים רבים כגון: מציאת מקום ומועד מתאימים, כיבוד, הפעלה, הפתעות לילדים ועוד. כל הפרטים אמורים להשתלב וליצור ביחד מסיבת יום הולדת משמחת במיוחד.

התמקדות בילד

כדי לארגן לילד מסוים, חשוב להכיר אותו היטב ולהבין ממנו מה הוא אוהב ומה ישמח אותו במיוחד. לכן, אם אתם מארגנים מסיבת יום הולדת לשני ילדים או יותר, מומלץ לברר איתם איזה סוגים של הפעלות לימי הולדת הם אוהבים ולנסות למצוא הפעלה שתתאים לכולם.

ראייה רחבה יותר

חשוב לזכור, שמלבד חתן או כלת השמחה, יהיו במסיבה ילדים נוספים – המוזמנים. ילדים אלו, שבאו לשמוח בשמחת ילד או ילדת יום ההולדת, ישמחו אותם בעיקר אם גם הם שמחים בעצמם. כלומר, אם לילדכם יש תחביב מיוחד מאוד, ששאר חבריו לא אוהבים, רצוי למצוא הפעלה, שאיננה קשורה לתחביב זה, למרות חיבתו הגדולה לש הילד לאותו התחום ולנסות למצוא תחום אחר שהוא אוהב ושגם שאר הילדים יאהבו.

לדוגמה, בעיקר בגילאים הצעירים, הבנות אוהבות ימי הולדת של נסיכות והבנים אוהבים ימי הולדת שקשורים בספורט. בהמשך לכתוב לעיל, אם אתם חוגגים יום הולדת לבת ומזמינים את כל הגן או הכיתה, חשוב להתחשב גם בבנים ולמצוא הפעלה שתשלב את כל המוזמנים ולא תשאיר אף אחד משועמם.

עניין של גיל

כאשר חוגגים יום הולדת, מציינים את התבגרותו של הילד בשנה נוספת ולכן ראוי גם להביא הפעלות לימי הולדת בהתאם לגיל חתן או כלת השמחה. יחד עם זאת ראוי לזכור, שהמוזמנים הם מגילאים שונים, וגם אם המוזמנים הם מאותו הגן או אותה הכיתה, סביר להניח, שגם אחיהם הגדולים והקטנים יגיעו וירצו להשתתף ולכן מומלץ לבחור בהפעלה, שתתאים לקשת רחבה של גילאים עד כמה שניתן.